وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری

وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری
مشاوره رایگان حقوقی،کیفری در مشهد 09030327250 از ساعت 17تا19 (لطفا به ساعت تماس توجه داشته باشید!)
آخرين مطالب

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز

لطفا سوالات حقوقی خود را در بخش نظرات این پست ثبت بفرمایید یا به ادرس mohsen.ebrahimi87@gmail.com ایمیل بفرمایید تا در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی انها اقدام شود.لطفا سوالات خود را واضح و بدون ابهام پست بفرمایید تا روند پاسخویی با مشکل مواجه نشود. سوالات به منظور راهنمایی و بهره برداری سایرین بدون ذکر نام عزیزان در صفحه اصلی نمایش داده خواهد شد.ضمنا بعضی از سوالات به دلیل تکراری بودن در صفحه اصلی قرار نمیگیرد لذا جهت ملاحظه پاسخ سوال خود به بخش نظرات همان پست مراجعه فرمایید.با سپاس محسن ابراهیمی وکیل پایه یک کانون وکلای استان خراسان رضوی



نظرات شما عزیزان:

سهیلا
ساعت8:21---19 بهمن 1400
سلام

درمورد اختبار راهنمایی کنید مرسی


عبدالنورآق
ساعت22:41---24 مرداد 1397
سلام وخسته نباشی من ز صاحب نمایشگاه یک ماشین 405تویوفایو گرفتم برام گفت بدون رنگ هسته ومنم حرفشو قبول کردم نبردم کارشناس رنگ وبعد از دوروز فهمیدم که ماشین چپی هسته وبردم ماشینو نمایشگاه تا تحویل بدم ولی تحویل نگرفت وبعد قوانامه را دستکاری کرد من بهش 23میلیون تومان داده بودم وچهار میلیون را بعد از سند بنامم زد بدهم براش و من حالا چکارکنم اگه میشه راه حل را یاد بدهین ممنون میشم
پاسخ:سلام و عرض ادب چند راهکار وجود دارد از جمله فسخ معامله و یا گرفتن خسارت مابه التفاوت ماشین(ارش) ولی ابتدائا باید قرارداد و مفاد اون روئت مطالعه شود.پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدامی به یکی از همکاران وکیل در شهر خود مراجعه کنید تا متحمل ضرر بیشتری نشوید.موفق و موید باشید.


محمد
ساعت18:59---7 خرداد 1397
سلام
سوال بنده اینه که یه چک دو امضا دارم. آیا می توانم تنها از یکیشون شکایت کنم و تمام مبلغ چک از همون یه نفر مطالبه کنم.
با تشکر
پاسخ:سلام و عرض ادب در خصوص اسناد تجاری از قبیل چک و سفته اصل بر تضامنی بودن مسئولیت امضاکنندگان می باشد.لذا دارنده می تواند تمام مبلغ مندرج در آن را از هر کدام که مایل باشد بگیرد و طرف مقابل حق اعتراضی ندارد . موفق و موید باشید


Fateme
ساعت0:14---5 آذر 1396
باسلام وخسته نباشیدممنون میشم جواب سوالموبدین...توخونه دوطبقه باصاحب خونه زندگی میکنم درحین دعواباهمسرم ایشون هنگام ضرب وشتم منوازدرمنزل به داخل راه پله پرت کرده ودوباره شروع به کتک زدن کردندهمین موقع خواهرانم که داخل کوچه منتظرمن بودندباشنیدن صدای من واردراه پله شدن باقصدجداکردن ایشون ازمن ولی شوهرم علاوه برکتک زدن انهاحجابشان راهم برداشته وهتک حرمت کردندباشکایت مابه پلیس ونامه پزشکی قانونی ایشون هم طرح کردند که خواهرانم واردمنزل شخصی این اقاشده وجراحاتی واردکردندالبته مافقط درحال دفاع بودیم وجراحات این اقاردچندناخن روی بازوهستش که ازنظرمن خودزنیه ونامه پزشکی هم گرفتندباتوجه به اینکه خواهرانم فقط واردراه پله اپارتمان شده واصلا داخل منزل نرفتندایادردادسرامیتونن مارومحکوم کنن
پاسخ:سلام و عرض ادب.در خصوص درگیری و ضرب و جرح هرکس باید نسبت به جراحتی که وارد کرده است دیه بپردازد. قانون اجازه اقدام خودسرانه به کسی نمی دهد.در خصوص ورود به عنف که فرمودین با توجه به اینکه اولا منزل خواهرشان بوده و ثانیا هنوز وارد منزل نشده بلکه در راه پله و مشترکات ساختمان بوده اند دادسرا نهایتا قرار موقوفی تعقیب میزند.موفق و موید باشید


امیر
ساعت20:04---30 شهريور 1396
سلام.اتومبیل بنده به خواست فروشنده برای فک پلاک توقیف شده در یه شهر دیگه(درحین سفرکاری).من این ماشینو سال 91خریدم و کارت و بیمه نامه وکارت سوختشو دارم والبته قولنامه. برگ سبز و لاشه سند دست فروشندس و تو قولنامه مهلت یا تعهدی برای تعویض پلاک نداشتم و پولشم کامل گرفته است و تو توقیفی نوشته بود فقط فک پلاک و انتقال پلاک به انبار.حال اصلا پیداش نمیکنم که وکالت تعویض پلاک و فروش بگیرم ازش.لطفا راهنمایی کنید که اول باید برم شورا یا دادگستری و چیا خواستم باشه و دستور موقت رفع توقیف از کجا بگیرم؟و آیا برای تعویض پلاک بدون برگ سبز و لاشه سند نیاز به حکم دادگاه هست؟یعنی راهی نیس این مدت ماشین از توقیف دراد؟ممنون







پاسخ:سلام و عرض ادب. باید با همان قولنامه به طرفیت فروشنده صاحب سند طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی و فک پلاک بدهید.جهت رفع توقیف می توانید دستور موقت بگیرید که نیاز به موافقت دادستانی دارد . سخت بتوانید رضایت دادستان محترم را جلب کنید. به هر حال چنانچه در طول دادرسی ماشین در پارکینگ ماند پس از رفع توقیف و تنظیم سند می توانید از باب تسبیب خسارت های وارده را از فروشنده درخواست کنید.موفق و موید باشید


samane
ساعت17:29---6 مرداد 1396
همسرم بزوراز من یک چک به مبلغ200میلیون تومان گرفته وآن را به کارخانه کاشی تحویل داده ودرعوض ان کاشی جهت فروش گرفته،باتوجه به اینکه اینکه تمام اجزای این چک به خط خودم میباشد،چطور ثابت کنم که ان را بزور گرفته ومن اصلا در کار تجارت وکاشی نیستم
لطفا راهنماییم کنید
ممنونم
پاسخ:سلام و عرض ادب.دفاع موثری بدون شاهد امکان پذیر نیست.


m
ساعت10:18---4 خرداد 1396
سلام من یک پیام در قسمت بعدی و متن مسکن مهر گذاشتم ممنون میشم جواب بدید.
پاسخ:سلام و عرض ادب.سوال شما پاسخ داده شد چند روز پیش.موفق و موید باشید


دريا
ساعت5:20---10 فروردين 1396

با سلام اينجانب متولد يكي از كشور هاي اروپايي هستم سوالم اين هست كه ايا همسرم مي تواند با ممنوع الخروجي مانع رفت و امد من به كشورم شود
پاسخ:سلام و عرض ادب. بله با توجه به قوانین احوال شخصیه ایران  که زن تابع مرد می باشد ایشان می توانند همسر خود را ممنوع الخروج کنند موفق و موید باشید.



مهدی
ساعت0:09---25 بهمن 1395
با سلام خدمت شما برادر بزرگوار

من حدود 40 روز پیش از طریق آگهی سایت خودرویی رو دیدم و از شخصی خریداری کردم و ایشون خودشو صاحب سند معرفی کرد و زمان تحویل به بهونه این که مشهد هستش خودرو رو با واسطه فرستاد واسم و قولنامه ای با مشخصات فرد روی برگ سبز نوشتیم و واسطه از طرفش امضا کرد و دوتا چک تضمینی رمز دار بانک بهش دادم به مبالغ 13 و 36 میلیون بعد از دو روز متوجه شدم سند بنام شخص دیگری هست که ماشین رو بصورت مدتی با چک و سند خونه که گرو بوده داده به نفر دوم ضمنا چکشون بنام شخص ثالث هست قولنامه بین دونفر بخاطر پیگیری اینجانب از طریق تلگرام صاحب اصلی سند برام ارسال شده که هیچ حق فسخی گذاشته نشده بینشون . الان صاحب سند بعد از پاس نشدن چکش به من تماس گرفته که حکم توقیف ماشین منو گرفته و اظهار میکنه که یه قولنامه دیگه بعدا تنظیم کردن که حق فسخ گذاشتن داخلش که من فکر کنم جعلی هست و واسه گرفتن حکم تنظیم کردن چون شخص دوم متواری شده . الان منم بخاطر نداشتن قولنامه معتبر (چون بنام صاحب سند پر کردیم و کسی از طرف امضا کرد )موندم چیکار کنم ایا صاحب سند میتواند خودروی منو توقیف کنه ؟ ضمنا تمام پیامای تلگرام دو نفرشون مالک اصلی و نفر دوم رو دارم و پرینت کردم شماره تماسی که من باهاش معامله کردم داخل قولنامه اون دونفر هست شماره چک شخص ثالث هم داخل قولنامشون هست . تصویر سند ملکی که گرو گذاشته واسه تضمین هم برام فرستاده . الان صاحب سند داره تهدید میکنه که ماشین رو خودت بیار یا توقیف میکنم . ضمنا صاحب چک هم که کاشمر بوده رفته شکایت نفر دوم کرده که سه تا چک سفید امضا ازش گرفته که پول بده بهش نداده و یکیشو داده این ماشین رو خریده الان با صاحب سند دست به یکی کردن و صاحب سند حاضر نیست روی چک اقدام کنه و یه طرفه میگه فقط ماشین رو عودت بده به نظرتون من میتونم قبل از توقیف چیکار کنم ؟ من به صاحب سند گفتم باید اصالت قولنامه دوم مشخص بشه و من شکایت میکنم که از کجا اومده قولنامه دوم که الان تونستید باهاش حکم توقیف بگیرید و گفتم فقط میتونه روی چک اقدام کنه . البته مدارکی از قبیل رسید بانک به مبلغ یک میلیون و چهارصد تومانی که به بهونه محضر دو روز بعد از من گرفت رو دارم که بنام نفر دوم (فرد متواری) ریختم و عکس چکها هم از طریق شماره تلگرام خودش فرستادم براش ضمنا همسرم هم با من بود و اتفاقا قولنامه رو با خط ایشون نوشتیم .ممنون میشم اگه لطف کنید راهنماییم کنید . یا حق
پاسخ:سلام و عرض ادب.لطفا با شماره ای که برروی وبلاگ قرار داده شده با اینجانب تماس بگیرید. موفق و موید باشید


پیمان
ساعت18:40---22 آذر 1395

سلام
من یه اشتباهی کردم و از نزول خور بابت خرید ماشین پول نزول کردم به این ترتیب که نزول خوره نیمه خرداد یه ماشین پژو ۴۰۵ اقساطی از ایران خودرو واسم در آورد که پول پیشش ۱۶ میلیون بود و مابقی پولشم چک دادم به ایران خودرو ، نزول خوره بابت ۱۶ تومنی که داده بود یه چک ۲۲ میلیونی به تاریخ نیمه مهر ماه از من گرفت و ماشینم به نام خودش زد و گفت هر وقت چک من و چکای ایران خودرو پاس شد میاد و ماشین به نامم میزنه، یه قرداد بین خودمون نوشتیم
نیمه مهر ماه که رسید از اونجایی که من پول نداشتم چک ۲۲ میلیونی رو پاس کنم ، اومدم بهش گفتم که بیا همون ۱۶ میلیونت رو بگیر و چک ۲۲ تومنی من رو بده که اونم گفت نه نمیشه باید نزولشم بدی که خب من اومدم اون چک ۲۲ تومنی رو ازش گرفتم و به جاش یه چک ۱۹ میلیونی دادم به تاریخ ۳۰ مهر بهش و قید کردم که به صورت امانت بهت میدم و رسیدم دارم ازش و اونم گرفت و بهش گفتم که تا ۳۰ مهر وایسا ببینم میتونم پول نزول رو جور کنم یا نه و ضمنا ماشین رو هم بهش دادم و ازش رسید دارم که ماشین رو با کلیه مسئولیتاش دادم بهش و من دیگه مسئولیتی در قبالش ندارم ، سر برج که رسید گفتم بهش من ندارم و فقط میتونم ۱۶ تومنت رو بدم ولی اون گفتش که نه باید نزولشم بدی و رفت چک امانت من رو برگشت زد و دو بارم شر خر فرستاده که خب هیچ غلطی نتونستن بکنن
الان رفته شورای حل اختلاف از من شکایت کرده و رفته پیش یه کارشناس ماشین (بعده اینکه دو ماه ماشین دست خودش بوده) و اونم گفته روزی ۳۵ هزار بابت اینکه ماشین دست من بوده میتونی بگیری ازش بابت اجاره بها در صورتی که من ماشین رو ازش اجاره نکرده بودم که بخوام اجاره بها بدم بهش خودش نخواست پولش رو بگیره و اصرار بر نزولش داشت ، و ضمنا من ازش رسید دارم مبنی بر اینکه از ۱۲ مهر کلیه مسئولیتای ماشین به عهده اون ( نزول خوره ) هستش
حالا من باید چیکار کنم ؟؟ ضمنا بابت برگشت زدن چک امانتم ازش شکایت کردم
پاسخ:سلام و عرض ادب در شورای حل اختلاف به عنوان دفاع همان رسید مبنی بر عدم تحویل خودرو رو ارایه بدید و بیان کنید که طبق توافق قرار بر این بوده که ماشین تا زمان پرداخت پول نزد ایشان بماند.لذا مطالبه اجاره بها فاقد وجاهت است. در خصوص چک امانی نیز شکایت رو پیگیری نمایید و ضمنا میتونین شکایت کیفری مبنی بر بردن مال از طریق نامشروع ربا نیز مطرح کنید. موفق و موید باشبد



امین
ساعت9:40---14 مهر 1395
با سلام و خسته نباشید
در مورد نقل و انتقال نهایی و رسمی سند خودرو در دفترخانه، در صورتیکه پلاک، برگ سبز و کارت خودرو بنام خریدار جدید صادر شده باشد ولی عدم حضور بهم رسانی فروشنده جهت امضای نهایی اتفاق بیافتد، مالک جدید از چه طریقی میبایست اقدام کند ؟ و تکلیف هزینه های جاری احتمالی که ممکن است گردن شخص غیرمقصر را بگیرد چیست ؟
با تشکر از پاسخگویی شما
پاسخ:سلام و عرض ادب هرچند هنوز بر سر مسله انتقال رسمی خودرو بین دفاتر اسناد رسمی و اداره راهنمایی و رانندگی اختلاف است ولی به هر حال خریدار جدید میتواند در دادگاه حقوقی الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی خواستار شود و تمامی هزینه آن بر عهده فروشنده می باشد موفق و موید باشید


سید علی
ساعت14:35---7 مهر 1395
با سلام و احترام

پدر اینجانب در تاریخ 95/3/28 تصادف میکنند و در تاریخ 95/4/4 در بیمارستان فوت می کنند. طبق رای دادگاه در برج سه سال 95 اعلام می شود 70 درصد علت فوت تصادف (مقصر فرد خاطی بوده) و 30 درصد ناراحتی قلبی پدر

می خواستم ببینم چقدر زمان می بره تا دیه پرداخت بشه
پاسخ:سلام و عرض ادب. تا طی مراحل قانونی و تشریفات رسیدگی بین 2 الی 3ماه زمان خواهد برد موفق و موید باشید


هستی
ساعت2:41---5 مهر 1395
با عرض سلام و خسته نباشید.ممنون از سایت خیلی خوبتون.
میخواستم بدونم ایا میشه ماشین قولنامه ای رو توقیف کرد ؟
شوهرم یک مینی بوس قولنامه ای خرید و پولش روهم کامل پرداخت کرد و حالا که من مهریه ام رو برای اجرا گذاشتن اون هم ماشین رو برای فروش گذاشته،حالا نمیدونم وکالت فروش داره یا چیز دیگه ای ولی سند به اسم خودش نیست،اموال دیگه ای هم نداره،ایا میتونم به عنوان مال ازش پیش قاضی معرفی کنم که توقیف بشه؟ به نظرتون قاضی قبول میکنه ؟ چون داره فرار از دین میکنه.
باتشکر
پاسخ: سلام و عرض ادب.اگر هنوز حکمی از دادگاه بابت مهریه صادر نشده است ٰ، در خصوص توقیف خودرو به عنونا تامین خواسته ، راه به جایی نمی برید ولیکن بعد از صدور اجراییه در واحد اجرای احکام ، اگر خودرو در تصرف محکوم علیه باشد تحت شرایطی امکان توقیف آن وجود دارد.موفق و موید باشید


الف
ساعت17:13---21 مرداد 1395

سلام و تشکر، امیدوارم متن را به دقت بخوانید.در این مسئله:
فرد مسنی دچار سکته مغزی شده بود و چند روز بعد در خانه از حوالی عصر او از هوشیاری کامل میرود و در حالت خواب و فقط دارای تنفس بوده و هیچ واکنش و هوشیاری یا بیداری نداشته و در حوالی شب رفته رفته همین تنفس او نیز کم میشود تا جایی که به نظر دارای تنفس نبوده (همان لحظات آخر زندگی!)
بعد افراد خانواده با دیدن این شرایط به آمبولانس اعزام متوفی به سرد خانه تماس میگیرند و او را به سرد خانه منتقل و فردایش دفن میکنند. حال برای یکی از این افراد شبه ای پیش آمده و میگوید امکان دارد او در لحظات آخر دارای جان بوده (البته هیچ اطمینانی ندارد فقط آخرین باری که متوفی را دیده به نظرش تنفس بسیار ضعیفی داشته و احتمال اینکه جان هر چند ضعیفی داشته باشد میداده. سپس بعد از گذشت مدتی آمبولانس آمده و او را منتقل میکنن.
حال مسئله ای که پیش آمده این است که این فرد فکر میکند (البته این فکر مربوط به مدت ها بعد از دفن است متوفی در زمان انتقال جان ضعیفی داشته اما آن لحظات به این مطلب متوجه نبوده و فکر میکند مرگ او در سرد خانه به خاطر این انتقال آنها بوده نه مرگ طبیعی! حال نظر شما شما چیست? آیا امکان دارد مرگ طبیعی نبوده باشد? عواقب آن چه خواهد بود?
برای محکم کاری خلاصه بگوئیم: این فرد حین انتقال هیچ اراده و قصد سوء نداشته و با اعتماد به اعمال دیگران متوفی را با کمک آنها انتقال داده اما بعدا یادش میآید که آخرین باری که متوفی را دیده بود احتمالا جان ضعیفی داشته و الان فکر میکند هنگام انتقال هم دارای جان بوده و او مسئول فوت زود هنگام اوست. با عرض معذرت از اطاله کلام البته لازم بود.

پاسخ:سلام و عرض ادب. جواب شما در ایمیلی که ارسال کرده بودید کاملا داده شد. خلاصتا اینکه هیچ شخصی را بدون معاینه پزشک معتمد و حاذق و کشف موت حقیقی به سردخانه منتقل نمیکنند و حتما دستور پزشک جهت اعزام لازم است.در فرض مسئله بعید به نظر میرسد بتوان به احتمال شما ترتیب اثری داد. موفق و موید باشید


معصومه
ساعت2:42---20 خرداد 1395
باسلام...بنده براساس فروشنامه دستی شوهرم ووکالتامه بلاعزل.ملک مربوطه رو بنام خودم سندزدم.حال شوهرم باشکایت اینکه فروشنامه عادی بوده وطبق ماده190ایین مدنی شرایط مبایعه نامه رانداشته وثمن معامله نامعلوم است.درخواست ابطال سندکرده...راه حل بنده چیه...باتشکر
پاسخ: سلام و عرض ادب.منظور شما از فروش نامه چیست؟ اگر منظور همان قرارداد فروش بر روی برگ معمولی می باشد و متعاقب آن سند رسمی تنظیم شده است دیگر امکان ابطال آن وجود ندارد.به موجب ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک دولت تنها کسی را مالک میشناسد که ملک در دفتر املاک به نام ایشان ثبت شده باشد.موفق و موید باشید


زهرا
ساعت21:48---12 خرداد 1395
سلام، من خانمی هستم که به مدت چهارساله ازدواج کردم، در تمام مدت این چهارسال همسرم بهانه گیری میکرد و جدی ترین مسئله ای مطرح میکرد وجود عیبی ظاهری در من بود که البته هیچ فرد و پزشکی و حتی اعضای خانواده اش هم آن را تایید نمی کردند و این حرف او بیشتر بهانه جویی بود تا منطق. تا آنجا که پس از اینکه دوهفته پیش بعلت بهانه جویی های او که از حد گذشته بود و فشارهایی که بر من تحمیل میکرد سقط جنین داشتم و پس از آن به منزل پدری ام آمده ام. در طی این مدت آنچه فهمیده ام این است که کوتاه آمدن من در طی این چهارسال، تنها او را پررو تر کرده است، در حال حاظر از طریق تلگرام گاهی اوقات پیام میدهد و وقتی محکم در مقابل حرفهای غیر منطقی اش می ایستم شروع به فحاشی میکند، علیرغم اینکه واقعا چهارسال زندگی من را تلخ کرده، میدانم خودش هم در این چهارسال خوشی ندیده و از سر ندانم کاری و ضعف شخصیتی زندگی را برا من تلخ نموده است. با اینکه هنوزم ته دلم میخواهم رفتار های زشت گذشته اش را کنار بگذارد و به زندگی برگردد ، اما میخواهم گوشمالی بهش بدهم و بهش بفهمانم به راحتی میتوانم از طریق قانون محکومش کنم، میخواهم من را راهنمایی کنید چگونه میتوانم بخاطر حرفهای زشت و رکیک که از طریق تلگرام میفرستد ار او شکایت کنم تا کمی با واقعیت رفتارهایش مواجه شده و شاید به خودش بیاید. راستش نمیخواهم هنوز صحبت جدی طلاق و مهریه و نفقه را پیش بکشم، چون احساس میکنم رفتارهایش بچه گانه است و نمیداند چه تبعاتی برایش در پی خواهد داشت، چه بسا اگر بفهمد تغییر اساسی در خود می دهد.
با تشکر
سپاسگذارم
پاسخ:سلام و عرض ادب. سعی کنید با واسطه ریش سفیدان فامیل مشکل را حل و فصل کنید.مسیر شکایت کیفری تنها تنش ها و اختلافات را بیشتر میکند. موفق و موید باشید


کیانا
ساعت8:36---6 خرداد 1395
سلام.و اول از همه ممنون برای وقتی که میذارید و پاسخگویی بی منتتون.
حدود 10 سال پیش یک زمین 20 قصبی به قیمت 85 میلیون تومان از اقایی خریدم.اون اقا هم قبلا زمین رو از یکی دیگه خریده بود.بعد از 5 سال خانواده ای مدعی شدند که این زمین از اراضی ما بوده و در نهایت پس از شکایت و حکم دادگاه پروانه ی زمینی که خریده بودم باطل شد.اقایی که ازشون زمین رو خریده بودم هم اظهار بی اطلاعی میکنند و می گن که شخصی که بهشون زمین رو فروخته بوده سرشون کلاه گذاشته....در هر صورت من الان باید چیکار کنم؟باید که از اقایی که ازشون زمین رو خریدم شکایت کنم؟و اینکه این زمین الان قصبی حدود 60 میلیون تومان است و به عبارتی قیمت کل ملک چیزی در حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان...آیا من میتونم زمین رو پس بگیرم ؟یا اینکه به قیمت روز پول زمین رو بگیرم؟آخه این انصاف نیست که من پول 10 سال پیش رو بگیرم...روند شکایت چه جوری و چه مدت طول میکشه تا رای دادگاه صادر بشه؟آیا اون اقا میتونه پول نده؟
شرمنده که اینقدر سوال پرسیدم...
پاسخ:سلام و عرض ادب شما باید به طرفیت شخصی که با او معامله کرده اید دادخواست " احراز و اعلام عقد بیع فضولی و مطالبه قیمت معامله به نرخ روز با نظر کارشناس رسمی دادگستری" در دادگاه تقدیم کنید.به موجب رای وحدت رویه 337 دیوان عالی کشور ، چنانچه بعد از عقد بیع ، مبیع مستق الغیر در بیاید ، فروشنده باید قیمت زمین را به نرخ روز پرداخت کند.ضمن اینکه از باب قاعده تسبیب و غرور نیز میتوانید مطالبه خسارت های وارده به خود را مطالبه کنید.در خصوص سوال آخرتان باید گفت : خیر در هیچ صورتی شخص فروشنده نمیتواند از زیر بار مسئولیت پرداخت پولی که دریافت کرده است شانه خالی کند.موفق و موید باشید


علی
ساعت10:54---30 ارديبهشت 1395
با سلام و روز بخیر خدمت جنابعالی
همسر بنده در طی 9 سال زندگی دائما به دنبال بهانه برای جدایی بودند ولی به خاطر علاقه ای که به ایشان داشتم و همچنین دخترمان همواره کوتاه می آمدم به حدی که پول پیش خانه را هر ساله به اسم ایشان میزدم که امسال پس از ماه ها دوری از خانه با اندوخته ای که داشتم از دوست برادرش خانه ای را پیش خرید کردم اما این بار قولنامه را به اسم خودم زدم که از همان موقع سر ناسازگاری گذاشت تا اینکه فردای عروسی خواهرش تمام طلاها را برداشت و خانه را ترک کرد.قرار بود که در همان روزها نیز پول پیش خانه گرفته و بابت مابقی پیش پرداخت خانه داده شود و خانه تخلیه گردد بعد از رفتن او مجبور به تخلیه خانه شدم و در جای دیگری خانه اجاره کردم. چون قرارداد به اسم همسرم بود پول پیش را کامل گرفت اولا اینکه آیا میتوانم این پول را پس بگیرم؟
من به دلیل اینکه خانه را ترک کرده دادخواست عدم تمکین داده بودم که روزی که برای پاسخگویی آمده بود دخترم را از دست خواهرم به زور گرفت و سوار ماشین برادرش کرده و فرار کرد که بابت این موضوع شکایت کردم آیا در این مورد دستم به جایی بند است؟و میتوانم شکایتم را پیگیری کنم ؟ قابل ذکر است که دخترم 6 سالش است و تا جایی که میدانم تا 7 سالگی حضانت دختر با مادر است ولی خب ایشان هنوز شکایتی بابت حضانت نکرده آیا من میتوانم تا مشخص شدن دادگاه عدم تمکین که به تاریخ مهر ماه افتاده و یا احیانا شکایت ایشان دخترم را از آنها گرفته و نزد خود نگه دارم؟؟ سوال دومم در مورد دخترم این است که چون من کارم طوری است که مجبورم چند ماه از سال را در خانه نباشم آیا میتوانم در این مدت دخترم را به پدر و مادرم بسپارم؟؟؟
تا آنجا که فهمیدم مثل اینکه همسرم برای گرفتن مهریه اقدام کرده که تعداد آن 300 سکه است که الان یک پراید به اسم خودم هست آیا میتوانم آن را به اسم خواهرم بزنم که به عنوان مهریه توقیف نکنند؟؟؟
از دوست برادر خانمم درخواست کردم که پول پیش پرداخت خانه را پس داده و قرارداد را فسخ کند که به بهانه های مختلف سر باز می زند و به تاخیر می اندازد ، آیا ممکن است تا زمان دادگاه مهریه به تاخیر بیندازد که آن مبلغ را نیز به عنوان بخشی از مهریه بردارند؟؟ آیا راهی هست که این مبلغ را بتوانم جزو مستثنیات کنم؟؟؟
درمورد حضانت دخترم درصورت طلاق چگونه میتوانم تا 7 سالگی هم پیش خودم نگه دارم؟؟
ببخشید که وقتتان را گرفتم ولی خواهش می کنم زودتر جوابم را دهید تا بدانم چه کاری میتوانم انجام دهم که تمام دار و ندارم و همچنین دخترم را از دست ندهم.
قبلا از پاسخگویی شما کمال تشکر را دارم

پاسخ:سلام و عرض ادب. متاسفانه سوال شما شرح یک زندگی زناشویی در یک صفحه می باشد که حقیقتا خارج از انصاف است توقع داشته باشید با این همه مشغله کاری قادر به مطالعه و پاسخوگویی باشم. خلاصتا : بله می توانید پول را پس بگیرید.دادخواست مطالبه وجه بدهید و در آن به شهود و قسم استناد کنید.در خصوص فرزندتان علاوه بر دادخواست تمکین ، تقاضای دستور موقت مبنی بر سپردن کودک به شخصی مورد اعتماد را خواستار شوید.توضیح دهید که بودن کودک در این شرایط نزد مادرش به غبطه و مصلحت کودک نیست. اگر طلاق صورت بگیرد.7 سال کودکان نزد مادرشان خواهند بود مگر اینکه عدم صلاحیت مادر برای دادگاه ثابت شود.مثلا ازدواج مجدد یا اعتیاد یا ضرب و جرح و... موفق و موید باشید


م ر
ساعت22:34---29 ارديبهشت 1395
من بعد از 17 سال کارمند رسمی یکی از بانکها به علت غیبت غیر موجه بیش از سی روز اخراج شدم . اما در آئین نامه انضباطی بانک مورد نظر بخش مجازاتهای هم سطح با اتهام حقیر شامل 4 مورد میباشد که اخراج آخرین بند از مجازاتها میباشد و بانک بدون در نظر گرفتن اولویت و یکی از موارد 1 یا 2 یا 3 مستقیما بند 4 را اعمال کرده است . حال با توجه به تبصره ماده قوانین تخلفات اداری که رعایت ترتیب و اولویت در آن تاکید شده است آیا شکایتم به دیوان با توجه به اینکه بانک در تعیین مجازات مذکور بند یک یعنی انتقال به استانهای همجوار یا بند دو که شامل تنزل مقام و درجه و بند سه که کسر یک سوم حقوق با یک سال را رعایت ننموده ، قانونا نتیجه دارد ؟ ضمنا اینجانب تنها در یک جلسه کمیته انضباطی بانک دعوت شدم و تنها در حضور همان پنج نفر اعضاء کمیته صحبت و دفاع کردم . اما سوال دیگری هم دارم و اینکه با توجه به اینکه من در مشهد ساکن هستم ، آیا در صورت شکایت به دیوان میتوانم از شما به عنوان وکیل پرونده مذکور استفاده نمایم . در اینصورت لطفا شرایط و موارد انعقاد قرارداد مذکور با جنابعالی را هم مرقوم بفرمائید .
پاسخ:سلام و عرض ادب.بله با توجه به سابقه کاری 17 ساله چنانچه در پرونده انضباطی شما مورد مشابه یا اخطار دیگری وجود ندارد قطعا میتوان جای دفاع داشته باشد.البته رسیدگی در دیوان عدالت اداری بسیار زمان بر است.جهت عقد قرارداد چنانچه مایل بودید حضوری تشریف بیاورید به نشانی مدرس.بین مدرس 8 و 10 . ساختمان شماره 12 . طبقه دوم.واحد 2/8.


رژان
ساعت8:23---31 فروردين 1395
با سلام


همسر اینجانب مدارک شرکت ازجمله کارت بازرگانی و تمام شماره حسابهای شرکت را رو در اختیار یکی از نزدیکترین افراد خانواده اش قرار داده بوده و مدت 3 سال به شرکت مراجعه نمی نموده به خاطر یکسری اختلافات . این فرد از اطمینان همسرم سو استفاده کرده و انرا در اختیار نوه خود (خانم)قرار داده و این خانم با کارت بازرگانی همسرم بدون اطلاع ایشان به اسم همسرم دستگاه وارد نموده و با ارز ازاد انرا فروخته وعلاوه برآن برای فروش به ان شرکت 1 میلیارد را هم رشوه گرفته و علاوه بر آن پول نزول کرده و همچنین کلی رشوه به اسم شرکت داده و گرفته است. با توجه به اینکه همسرم مهر شرکت را به آنها تحویل نداده بوده و این خانم با جعل مهر تمام کارهای اختلاس را با مهر جعلی و به اسم شرکت انجام داده و با این مهر کارت و دسته چک 100 برگی برای شرکت گرفته است. لازم به توضیح است با جعل سند زمین کشاورزی کنار شرکت را به بهانه توسعه شرکت تغییر کاربری جعلی اقدام به فروش ان به دکتری نموده و این دکتر اقدام به اپارتمان سازی نموده است. تمام کارهایی که این خانم انجام داده مبلغی بالغ بر 22 میلیارد تومان می باشد. البته مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان را هم نزول گرفته بوده که انرا بازپرداخت نموده اند. حال با توجه به ثابت شدن جرم ایشان در جعل مهرو ادعای این خانم مبنی بر خرج نمودن تمام پول ها در شرکتی که همه چی از جمله حسابها به اسم همسر بنده است اصلا اقرار به محل پولها نمی نماید. قاضی شفاها اعلام به برائت همسرم نموده ولی کتبا نامه اعلام نمی کند. با توجه به استفاده از ارز دولتی و فروش ازاد ان دستگاه را می خواهند رایگان توسط دولت مصادره شود با توجه به اینکه دستگاه تنها سرمایه موجود همسرم است و می تواند انرا بفروشد و مبلغ دولت را بدهد ولی یکی از ارگانها روی ان دست گذاشته است همسرم حتی اعلام کرده یا دستگاه را بهم بدهند که با کار کردن با ان بدهی را پرداخت نماید یا حداقل مزایده بگذارند. ولی قبول نمی نمایند.لذا جهت نجات از این مصیبت چه کاری می شود برای همسرم انجام داد؟و اینکه اگه ارثی به همسرم برسد بدون اینکه به نامش باشد می توان از مصادره نمودن ان جلوگیری به عمل اورد؟





ناشناس
ساعت22:47---13 فروردين 1395

سلام. من چند سال داخل فروشگاهی کار میکردم یک روز صاحاب فروشگاه سه تا برگه سفید اورد که من انگشت و امضا کنم که بعدا خودش پرش کنه که بنویسه بیمه و حقوقمو کامل گرفتم اما تا کنون چیزی ننوشته. سوالم اینه در آینده میتونه چیزی بر خلاف این بنویسه که واسه بنده ضرر داشته باشه ؟
پاسخ:سلام و عرض ادب. متاسفانه کارفرمایان به دلیل کسرت کارگران هرروز اقدام به چنین اعمالی میزنند و به نوعی از نیاز اشخاص سوء استفاده میکنند تا حق و حقوقات آنها را پایمال کنند. به هرحال این روش عرف شده و کارگران نیز تن داده اند. معمولا کارفرمایان بعد از ایجاد اختلاف با کارگرشان سفید امضا ها را پر میکنند جهت ارائه به اداره کار.ولی خوشبختانه اداره کار نیز به این ترفندها اشناست و اهمیتی نمیدهد. اگر چیز دیگر در سفید امضا قید کند، مشمول خیانت در امانت شده و مستوجب مجازات خواهد بود. موفق و موید باشد.



سجاد
ساعت14:55---13 بهمن 1394
سلام جناب ابراهیمی
ببخشید میخاستم مشورت بگیرم از شما
من پسری ۱۵ ساله ام که با پسر عموهام هم سنم و دانش اموزم حدود ۲ سال پیش من و پسر عمو هایم با یک خانمی اشنا شدیم. چند وقت پیش پسر عموی من یک پیامی برای من فرستاد ک میگفت اکانت تلگرام این خانم را هک کرده در حالی که خود این خانم کد ورود اکانتش را به اکانت مجازی که به نام تلگرام بود فرستاده بود.
و بعد ب من هم یاد دادن این راه رو و من هم خواستم وارد اکانتش بشم و پسر عموم شماره ورودی تلگرامشو برام فرستاد و بعد از حدود چند روز از اکانت بیرونم کرد و من هم فقط در اون موقعی که بودم زیاد کنجکاوی نکردم و صرفا چندتا از عکس های پوشیده این خانم را دیدم . الان این خانم فهمیده و فقط میگه که من این کارو کردم و دیروز مطلع شدم که اقدام به شکایت کرده.
میخاستم بدونم مجازات این کار چیه؟
امکان تبرعه وجود داره؟
و چکار کنم تا به درسام اسیبی نرسه؟
پاسخ:سلام و عرض ادب بله اقدام شما از مصادیق جرائم رایانه ایست مستوجب مجازات.ولی با توجه به سن و سال شما و عدم سوء سابقه مجازات شما مشمول تخفیف و تعلیق قرار خواهد گرفت.توصیه مواکد می شود از چنین اقداماتی در آینده جدا خودداری فرمایید. موفق و موید باشید


ایرانی
ساعت16:03---4 بهمن 1394

با عرض سلام
لطفا ایمیلتون رو چک کنید و سوالم رو جواب بدید.
پاسخ:سلام و عرض ادب. سوالی از طرف شما به ایمیل بنده ارسال نشده است. موفق و موید باشید



لیدا
ساعت1:27---29 دی 1394
سرکار میرم بصورت روزمزد وقردادی نبستم وهرقع بخواهن میگن نیا ایا برای گرفتن مهریه باید بهادگاه پول بدم وسوال بعدیم اینه شوهرم یه خانه دیگه داره ومن مدرکی جز ادرس وتلفنش ندارم چطور ثابت کنم ممنون
پاسخ:سلام و عرض ادب. اگر در شهرستانی بجز استان های خراسان شمالی و جنوبی و رضوی هستید می توانید جهت مطالبه مهریه اقدام کنید و هم زمان تقاضای اعسار از هزینه دادرسی را نیز تقدیم دادگاه کنید.در اینصورت پس از صدور حکم و گرفتن وجه از شوهرتان هزینه دادرسی را پرداخت خواهید کرد. در خصوص ملک دیگر شوهرتان نیز باید گفت اگر سند رسمی دارد کافی است پس از گرفتن حکم قطعی ادرس ملک را به واحد اجرا اعلام نمایید تا آنها خود استعلامات لازم را انجام دهند. موفق و موید باشید


جعفر
ساعت22:02---25 دی 1394
سلام جناب ابراهیمی من توسال93یک واحداپارتمان رو که 20میلیون هم وام داشت فروختم وقرارشد خریداربه بانک مراجعه کند و وام روبه نام خودش منتقل کند واز بانک مجوز انتقال سند واحد رو بگیره تا باهم به محضرمراجعه کنیم وسند رو به نامش بزنم ولی متاسفانه خریدارحاضرنمیشه به بانک مراجعه کند حال سئوال من اینه چطوری میتونم خریدار رو مجبور کنم بره بانک وچطور میتونم اون رو مجبور کنم بیاد محضر تا سند به نامش بزنم.متشکرم
پاسخ:سلام و عرض ادب. هرکس که قراردادی منعقد میکند ملزم به انجام تمامی تعهدات قراردادی خود می باشد. شما ابتدا با ارسال اظهارنامه قانونی انجام تعهد رو خواستار شوید در غیر اینصورت دادخواست الزام به انجام تعهد رو به دادگاه تقدیم کنید.قرارداد رو کاملا مطالعه کنید که آیا در صورت تاخیر یا عدم انجام تعهد یک طرف آیا حق فسخی درج نشده یا وجه التزامی پیش بینی نگردیده ، اگر در قرارداد حق فسخ یا وجه التزامی درج شده از طریق آنها نیز میتوانید اقدام کنید. موفق و موید باشید


جعفر
ساعت11:47---21 دی 1394

سلام من توسال93یک واحدآپارتمان فروختم که20میلیون وام داشت وآپارتمان تو رهن بانک بوداما چون سندش حاضر نبود توافق کردیم با خریدار که تازمان حاضر شدن سند 12میلیون از ثمن معامله باشه تا وقتی من اعلام آمادگی کنم برای تنظیم سند و جرایم بانک هم تا زمان حاضرشدن سند با من باشه اماتوبرج11سال93 سند واحد حاضر شد ولی خریدار حاضربه پرداخت12میلیون باقی مانده ثمن نشد که از طریق دادگستری و توقیف خودرو خریدار تونستم 12میلیون رو بگیرم.اما خریدار حاضر به حضورتوبانک برای انتقال وام به نام خودش نمیشه یا وام رو کلا تسویه نمیکنه.و تا زمانی هم که به بانک برای کارهای وام مراجعه نکنه بانک نامه معرفی به محضر برای تنظیم سند نمیده.حالا تا الان وام20میلیونی شده37میلیون وبانک هم حاضر به توقیف ملک نیست و جرایم داره سنگینتر میشه تورو خدا کمک کنید چیکار کنم تا خریدار بره بانک وکارای وامشو بکنه؟بانک هم منو میشناسه.متشکرم
پاسخ: سلام و عرض ادب.لطفا سوال خود را مجددا به صورت شفاف و خلاصه مطرح بفرمایید.

موفق و موید باشید



ahmad
ساعت11:32---20 دی 1394

با سلام
بعد از فوت پدرم از طریق هک کردن گوشی همسرم متوجه شدم با یک مرد از فامیل شون رابطه داره و ظاهرا برای ارثیه ای که به من میرسد نقشه کشیده. به هر بهانه ای جو خانه را متشنج میکردن و بنده را آزار میدادند که من درخواست طلاق بدهم و من که از پشت پرده با خبر بودم تا به امروز کوتاه آمدم و در این مدت سهم ارث خود را از خانه پدری به نام مادرم زدم که البته سند اول به نام خورد و یک هفته بعد به نام مادرم.
پدر من خانه ی دیگری هم داشت که در زمان حیات ایشان هنوز سند نخورده بود و ما وراث ایشان از فروشنده تقاضا کردیم سند را مستقیم به نام مادرم بزند و در مورد این خانه که در حال حاضر بنده در آن زندگی میکنم هیچ سابقه مالکیتی با نام من وجود ندارد.
ظاهرا طاقت ایشون به سر آمده و گاهی نصفه شب دعوا شروع میکند و من احساس میکنم امروز یا فردا درخواست طلاق دهد یا برای مهریه اقدام کند.
آیا قانون به ایشون اجازه میدهد دو دانگ از منزلی که مادرم و برادرم در آن زندگی میکنن و در حال حاضر سند آن به نام مادرم هست و حدود چند روز از سند خوردن و یک ماه از تاریخ قولنامه مابین من و مادرم میگذرد، توقیف نمایند؟
و اینکه اگر من در خارج از ایران باشم تفاوتی در این مسئله ایجاد میشود چون من نگران بازداشت هستم.

پاسخ:سلام و عرض ادب. خیر ایشان نمیتوانند اموالی که در اداره ثبت اسناد به نام شخص غیر از شما می باشد را توقیف نماید.مگر اینکه پس از گرفتن رای قطعی مبنی بر محکومیت شما به پرداخت حقوق مالی در دادگاه صالح اثبات نمایند که انتقالات صورت گرفته صوری بوده است.

موفق و موید باشید



علیرضا قاسمی
ساعت15:57---19 دی 1394
با سلام
اینجانب در تاریخ 03/20/ 1393اقدام به پیش خرید آپارتمان به متراژ 110 از قرار متری 1/600/000 تومان کردم. جمع کل قیمت ساختمان در زمان تحویل 176 میلیون تومان شد که تمام چکها به غیر از 35 میلیون وام مسکن پرداخت گردید. در زمان تحویل آپارتمان جهت اخذ دفترچه اقساط به بانک مراجعه نمودم که بانک اعلام کرد 11 میلیون تومان سود دوران مشارکت شده که شما باید پرداخت کنید.
لازم به توضیح می باشد علیرغم اینکه اینجانب ابهامات خود را پیرامون مواردمبایعه نامه) مبلغ و درصد و مدت دوران مشارکت و سود مشارکت ( سوال نمودم متاسفانه فروشنده و بنگاه املاک با علم به موضوع هیچ گونه توضیحی نداده و در مبایعه نامه بطور کلی قید شده است که مبلغ سود دوران مشارکت بر عهده خریدار است.
حال تمام خریداران با این مشکل مواجه شده و از فروشنده و بنگاه فوق شاکی می باشند.
لازم به ذکر می باشد که درصد سود دوران مشارکت 24% مدت دوران مشارکت 18 ماه و قبل از انعقاد مبایعه نامه با اینجانب ، فروشنده در تاریخ 1393/1/20 با بانک اقدام به عقد قرار داد نموده است.
سوال بنده این می باشد:
1. آیا امکان دارد که سود دوران مشارکت( با توجه به عدم شفافیت و صداقت فروشنده و بنگاه املاکی) از دین اینجانب خارج گردد؟
2. آیا فسخ قرارداد و دریافت خسارت با توجه به خیار غبن امکان پذیر است؟
اگر راه حلی هست لطفا مرا راهنمائی بفرمائید.با تشکر

پاسخ:سلام و عرض ادب. در فرض سوال و بدون مطالعه دقیق مفاد قرارداد تنها میتوان اظهار نظر کرد که متاسفانه سود مشارک بر عهده شما و همچنین قرارداد با توجه به شروط مندرج قابلیت فسخ به استناد غبن فاحش را ندارد. موفق و موید باشید


سانی
ساعت9:49---1 دی 1394
سلام
آقای وکیل محترم من 2ماه پیش طلاق گرفتم وقراربرمستردکردن جهزیه داشتیم .اماهنگام مراجعه من مورد ضرب وشتم وفحاشی قرارگرفتیم با توجه به این که ما همسایه ایم .ابروی من پیش درو همسایه رفت .اما پلیس 110اومد وبا شهادت همسای ها همه چیز نوشته شد .درضمن حضانت پسرم با پدرشه اما من مهریم وحضانتو دادم به شرط اینکه هرروزحق دیدار داشته باشم اما بعد ازاین موضوع تهدید کردن بچمو نمیزارن ببینم و نزا شتنم .من یه سری وسایلو بعد ازازدواجم گرفتم وبا توجه به اینکه شاغلم وفیش حقوقی دارم وایشان بیکاربودن . وهمسایه ها وخانوادم میتونن شهادت بدن که خودم خریدم میتونم اوناروهم برگردونم .درمورد دیدارپسرم چی میشه ...
پاسخ:سلام و عرض ادب. برای استرداد جهیزیه هرآنچه خودتان خریده اید و فکتور دارید و در لیست سیاهه نوشته اید را میتوانید مسترد کنید.برای این موضوع به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست استرداد جهیزیه به همراه تامین خواسته بدهید تا فبل از رسیدگی و صدور حکم بتوانید جهیزیه را تامین کنید. در خصوص ملاقات فرزندتان نیز به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست ملاقات فرزند مشترک بدهید و در آن به شرطی که گذاشته اید اشاره کنید. پس از دریافت حکم هر زمان که در حکم مشخص شده باشد حق دارید فرزندتان را ملاقات کنید و اگر زوج ماتع این کار شود مجازات کیفری برایش متصور است. موفق و موید باشید


رویا
ساعت15:59---26 آذر 1394
سلام قاضی با حکم طلاق موافقت کرده همسرم درخواست تجدید نظر کرده چه قدر طول میکشه تا جواب نجدید نظر رو بدن؟
پاسخ:سلام و عرض ادب. مدت مشخصی ندارد. بسته به حجم پرونده های آن مرجع قضایی بین یک ماه تا 1 سال متغییر است. موفق و موئد باشید


احمدي
ساعت14:16---22 آذر 1394
سلام٢٧ماه قبل فردي مبلغي حدود٣-٤ميليلارد از٣٠نفر دربازار كلاهبرداري كرد مبلغ چك من٣٠٠ميليون بود برگشت زدم كارهاي قانوني طي شد مغازه توقيف فرد ممنوع الخروج يوم الادا ضررو زيان و...ازبين شاكيان تنها من بودم كه دنبال كار بودم شهربه شهر حكم جلب ونيابت تا اينكه ماه پيش دريكي ازشهرهاي شمالي خانه وكارخانه را پيداكردم واي طرف فهميد خانه را تخليه وطرف كارخانه پيدايش نشد ودراين بين پيغام ازتلفن عمومي وناشناس وتهديد تا اينكه امروز فهميدم وكيل گرفته به اسم سازش رفته وپرونده وو ديدن(وكيلشون)ولي تلفني بهم گفتن ازم بخاطر رباخواري شكايت ميكنه اگه ازپرونده اش انصراف ندم

ميخوام ببينم من تاحالا بدون وكيل وازراه قانوني روند چك برگشتي ودوندگي شبانه روزي وصبر دوساله كارم رو جلو بردم ايا ممكنه روند كار دگرگون بشه ومن بي اطلاع ازحقوق گير بيفتم؟؟ ايا من هم بايد وكيل بگيرم يا نه پرونده اي كه پاكه هيچ كاري نميتونن بكنن؟؟
پاسخ: سلام و عرض ادب به هیچ وجه از موضع خود عقب نشینی نکیند. شما با توقیف اموال ایشان بزرگترین فایده را کسب کرده اید و دیر یا زود به تمام پول خود خواهید رسید. در خصوص مسئله رباخواری با توجه به عدم اطلاع کامل از جریان بده بستان های شما نظر قطعی نمیتوان داد ولیکن پیشهاد موکد میکنم اگر چکی دارید نگران شکایت کیفری نباشید. موفق و موید باشید


پوریا
ساعت21:02---19 آذر 1394
مورد 405 هستم
شرایط که توی قولنامه نوشته شده
شرایط : 1_خودرو مذکور مورد معامله و بازدید کامل واقع گردید و مشخصات ذکر شده با سند و کارت خودرو مطابقت داشت. وهیچگونه نواقصی در این گونه وجود ندارد.
2_بهای معامله با توافق طرفین .......................................... ریال تعیین شده است.
3_هرگونه جرائم خلافی و بدهی قبلی در رابطه با خودرو تا این تاریخ بعهده فروشنده است.
4_عوارض شهرداری و مالیات تا پایان سال ......................... پرداخت یا به عهده فروشنده است.
5_خریدار در مواقع خواست انتقال اسناد و مدارک ماشین فروشنده موظف است نسبت به انجام امورات همکاری لازم را انجام دهد.
6_هزینه انتقال سند به عهده ................................... می باشد.
7_معامله با رضایت طرفین انجام گرفت و قطعی می باشد.
8_طرفین ملزم به رعایت انجام تعهدات مفاد قولنامه می باشد.
9_این قولنامه در ساعت ......................... تاریخ ................................. در دو نسخه تنظیم و تحویل طرفین گردید.
توضیحات لازم:

پاسخ: سلام و عرض ادب شما دو اختیار دارید.1_ با اخذ تامین از شورا عیوب خودرو را مشخص کنید و دادخواست فسخ و استرداد پول بدهید به استناد خیار عیب. 2_ با مالکیت خودرو را حفظ کنید و با اخذ تامین دادخواست مطالبه ارش(مابه التفاوت ماشین سالم و معیوب) را اخذ کنید. راه حل دوم پیشنهاد میشود. موفق و موید باشید


پوریا
ساعت18:25---18 آذر 1394
سلام و خسته نباشید
من یه ماشین 405 مدل نود خیداری کردم ولی یک روز بعد از قول نامه واشر سر سیلنر ماشین می سوزه ( واشر زده) که بعد از 4 تا پنج روز که توی تعمییرگاه بود نزدیک به یک میلیون تومان خرجش کردم البته به غیر از واشیر خیلی از وسایل ماشین هم عوض کردم اجبار بود چون همینجوری سرهم بندی کرده بودند
بعد از کلی هزینه که براش کردم از مالک قبل شکایت کردم که شکایت من به شورا حل اختلاف ارجاع داده شد و شورا من رو به کارشناس تامیین هزینه فرستاد که صد هزارتومان هم خرج کارشناس شد که کارشناس هم قیت 827000 هزار تومان هزینه براورد کرد که بعد از ان دوبار شکایت و تامین خواسته کردم که به شورا ارجاع داده شد حالا من میتوانم در این دعوی پیرز بشوم یا هرچه هزینه چه ماشین چه کارشناسی همه کردم دود میشه
اگه حالا راهنمایم بکنیم ممنون میشم
پاسخ:سلام و عرض ادب اگر در قولنامه تنظیمی خیار عیب را سلب نکرده باشید می توانید از باب ارش، خسارات وارده را دریافت کنید. البته قطعی نمیتوان بدون توجه به مفاد قرارداد و دادخواستی که ارایه کردید گفت نتیجه چه خواهد شد. موفق و موید باشید


الهه
ساعت20:56---13 آذر 1394

با عرض سلام و خسته نباشید

اگه پدری از پرداخت نفقه امتناع کنه و دادگاه اون رو به 2 سال حبس تعزیری محکوم کرده باشه با توجه به اینکه دختر ایشون بیماری ام اس داشته باشه به نظرشما قاضی در جلسه ی واخواهی چه حکمی خواهد داد؟؟؟؟
پاسخ:سلام و عرض ادب.

بسته به شرایط و دفاعیات متهم هر نوع حکمی ممکن است صادر شود.رای اولیه غیابی بوده و با توجه به عدم استماع اظهارات متهم صادر شده است و بدیهی است که قاضی ناگذیر به محکوم کردن متهم به مجازات مقرر بوده  است. ولیکن پس از استماع دفاعیات ممکن است حکم بر برائت یا جزای نقدی یا محکومیت به حبس از 6 ماه تا دوسال شود. ولی زیاد معمول نیست که متهم را به حبس محکوم کنند مگر اینکه واقعا برای قاضی سوء نیت و تمکن متهم محرز شود

. موفق و موید باشید



حمید
ساعت16:34---18 آبان 1394
ببینید برگشت خوردن چک از طریق بانک به من اطلاع داده نشده اصلا" اقدام قانونی در موردش نکردن مقصر اونها هستند که اقدام قانونی را به تاخیر انداختن درسته؟
پاسخ:سلام و عرض ادب بانکها اگر پول در حسابشان باشد بسیار بیشتر از نرخ تورمی اعلامی بانک مرکزی که مبنای محاسبه خسارت تاخیر تادیه است بدست می آورند.بانک ها اگر سریع اقدام نمی کنند به دلیل این است از وضعیت دادگاه های فعلی آگاه هستند و تا جایی که راه داشته باشند منتظر می مانند که وام گیرنده اقدام به بازپرداخت اقساطش کند. ضمنا شما هم باید پیگیر می بودید که آیا اقساط به موقع پرداخت می شود یا خیر. موفق و موید باشید


حمید
ساعت1:03---18 آبان 1394
جناب ابراهیمی عزیز ممنونم از پاسخگویی شما
ولی وقتی من یک چک 5 میلیونی دادم بانک نمیتونه بیش از چک از من طلب کنه درسته؟
پاسخ: سلام و عرض ادب. توجه کنید که به چک در صورت عدم پرداخت به موقع ، خسارت تاخیر تادیه تعلق میگیرد و چه بسا مبلغ نهایی دریافت شده بسیار بیشتر از مبلغ مندرج در متن چک باشد. موفق و موید باشید


حمید
ساعت2:12---14 آبان 1394
سلام سال 87 چکی به مبلغ 5 میلیون تومان بابت ضمانت یکی از دوستان به موسسه ثامن دادم _چک بدون تاریخ بود_موسسه در مرداد 93 به دلیل پرداخت نشدن نیمی از اقساط چک را برگشت زده از سال 89 که اقساط به تاخیر افتاده بودند پیگیری میکردند و من هم گفتم قانونی دنبال کنید_از تاریخی هم که چک برگشت خورده هیچ تماسی با من گرفته نشده_به نظر شما این جریان چی میشه؟ میتونن توقیف اموال بگیرند؟
در ضمن من فقط چک دادم_جواز کسب و کسر از حقوق و چیز دیگه ای نبوده_ضامن هم یک نفر بوده__تعجب من از این مورد هست که اقساط نهایتا" تا آخر 90 باید پرداخت میشده ولی بانک بعد از سه سال چک را اجرا گذاشته_به نظر شما دلیل این کارشون چی میتونه باشه_من در حال حاضر بیکارم اومدم یه کار خیری کنم گرفتار شدم لطفا" راهنمایی کنید ممنونم
پاسخ:سلام و عرض ادب.کار خیر شما نباید باعث ضرر دیگران شود. بانک تسهیلاتی داده که اکنون بازپرداخت نشده است.بانک میتواند تمام مبلغ چک ، بعلاوه خسارت تاخیر در تادیه، از زمان تاریخ(تاریخی که بانک در مکان سفید به نمایندگی شما درج میکند) تا زمان اجرای کامل از شما بگیرد که ممکن است خیلی بیشتر از مبلغ چک شود. علت تاخیر بانک در اقدام ٰنیز ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد به هرحال تاخیر بانک در وصول چک تاثیری در دین شما ندارد.موفق و موید باشید.


رضا
ساعت20:44---9 آبان 1394
سلام و عرض ارادت جناب ایراهیمی و سپاس از وقتی که میزارید

بنده پولی رو به شخصی قرض داده ام . ایشان سر پس دادن پول بازی در می آورد . در حال حاضر آدرس محل سکونت وی را در اختیار دارم ولی میخاهم بدانم اگر این شخص بدون اطلاع به من از محل خود برود و بنده هیچ آدرس جدیدی از او نداشته باشم چگونه میتوانم حقوق خود را مطالبه کنم ؟ اضافه میکنم از این شخص یک برگه با 2 امضا دارم و ضمنا فیش حقوقی این شخص هم دارم . این شخص فرزند بازنشسته نیروی مسلح است که حقوق از پدر مرحومش به ایشان رسیده است . لطف کنید بفرمائید اگر آدرسی از این شخص نداشته باشم آیا از این فیش حقوقی میشود در راستای احقاق حقوق خودم استفاده کنم ؟ آیا میتوانم از قاضی بخاهم که حقوق ایشان را تا تکمیل اطلاعات پرونده برای تعیین آدرس این شخص توقیف نماید ؟ این هم اضافه کنم که این شخص جای مشغول به کار نیست .

لطف بزرگی میکنید اگر به این سئوال من پاسخ فرمائید . با آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترم
پاسخ:سلام و عرض ادب چنانچه ایشان ادرس خود را تغییر دهند و نشانی دیگری نداشته باشد مجبور خواهید بود با اعلام مجهول المکان بودن خوانده از طریق نشر آگهی در روزنامه به دادرسی دعوتش کنید که علی القاعده اشخاص از مفاد آگهی اطلاعی پیدا نمی کنند و رای صادره غیابی خواهد بود.و رای غیابی پس طی مراحل رسیدگی و صدور حکم و در مرحله اجرا نیز قابلیت واخواهی داشته و محکوم علیه می تواند به رای اعتراض کند. بله چنانچه مسیر بالا طی شود می توانید مستمری که به ایشان تعلق گرفته را بسته به شرایطی یک سوم یا یک چهارم به نفع خود توقیف کنید. موفق و موید باشید


سید علی
ساعت19:08---28 مهر 1394

سلام و عرض ادب

1-آیا همسرم که به همراه فرزند 5 ساله ام جدا از من و در خانه پدریش زندگی میکند اجازه دارد بدون اجازه قانونی من به تنهایی خانه ای اجاره کند و آنجا زندگی کند ريا،من رضایت ندارم فرزندم با او تنها در یک خانه اجاره ای باشند 2-آیا همسرم بذون اجازه قانونی من میتواند جایی مشغول کار شود لطفا شرایط و ضوابط مربوط به این دو مسئله و جوانب آن را برایم توضیح دهید
به او گفته ام که تا 7 سالگی کودک ، و یا واگذاری زودتر حضانت کودک به من طلاقش نمیدهم .گفتم که اجازه ندارد کودک را به دور از خانواده خود نگه دارد ( اختلافمان به خاطر روابط نامشروع ایشان بوده است ) میترسم بره خونه تنها بگیره و از هزار کار در بیاد و کودک من این وسط تربیتش مشکل پیدا کنه
لطفا شرایط و ضوابط مربوط به این دو مسئله و جوانب آن را برایم توضیح دهید
و منو راهنمایی فرمایید
متشکرم
پاسخ:سلام و عرض ادب زن طبق قانون باید در منزلی که زوج برایش تهیه می کند زندگی کند در غیر اینصورت ناشزه( زنی که فرمان بردار شوهرش نیست)محسوب و مستحق دریافت نفقه نیست.مگر اینکه زن در دادگاه دعوا مطرح کند و با این عنوان که زندگی زیر یک سقف برایش خطرناک است و احتمال دارد آسیب جسمی و روحی شدیدی واردشود و از دادگاه بخواهد که اجازه تهیه مسکن علی حده بدهد. شوهر میتواند زنش را از انجام دادن کاری که بر خلاف شان و حیثیت خانواده است بازدارد ولی شغلی که این خصوصیات را نداشته باشد حق جلوگیری آن وجود ندارد.البته به شروط ضمن عقد نیز بستگی دارد. موفق و موید باشید



سعیده
ساعت16:25---18 مهر 1394
سلام مجازات ترک انفاق کیفری حداقل 6 ماه تا 2 سال حبس است آیا قاضی میتواند به علت تخفیف یا هر علت دیگر حبس ندهد و آن را تبدیل به مجازات دیگری کند .لطفا مستند پاختان را هم مرقوم نمایید .از لطف شما کمال تشکر دارم
پاسخ:سلام و عرض ادب بله بیش از نود درصد احتمال تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی یا تعلیق مجازات وجود دارد.معمولا در صورت عدم سابقه کیفری و اوضاع و احوال ارتکاب قضات از صدور حکم به حبس خود داری میکنند. مستند هم مواد 37 و 40 و 46 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 موفق و موید باشید


علی
ساعت19:32---13 مهر 1394
سلام و عرض ادب

جدا از خانومم زندگی میکنم و یک پسر دارم که امسا لباید بره مهد کودک

دادگاه در ماه 4 روز حق ملاقات داده برای من

خانمم زنگ زده و میگه برای مهد کودک اصل و کپی شناسنامه تو و پسرمو میخواند

چگونه بید عمل کنم به این خواستشون

قبلا خانمم به خاطر جعل و دستکاری اسناد شکایت کردم ولی دادگاه ترتیب اثر نداده و رد کرد، و خانواده خانمم قبلا سابقه داره که زنه بچرو برداشته و در رفته الانم دادگا هم نمیتونه پیداش کنه (برادر زن خانومم از دستش به خاطر اعتیادش ) الان میترسم که از مدارک سو استفاده کنند

چطوری عمل کنم

آیا بگم بدید خودم ببرم ثبت نام کنم؟

اگه قبول نکردند من خودم بچه رو ببرم نام نویسی کنم و باز بزرو میخواستند مدارک رو مستقیم به دستشون بدم ،چیکار کنم؟


پاسخ:عرض سلام و ادب با همسرتان هماهنگ کنین و در معیت یکدیگر برای ثبت نام فرزندتان اقدام نمایید. موفق و موئد باشید


یوسف
ساعت18:38---13 مهر 1394


ساعت18:40---21 اسفند 1393




یوسف


سلام _بعداز مشکوک شدن به زنم و مشاههده گوشي تلفن او وديدين رابطه پيامکي و وايبري و ديدن ساعت و قرار ملاقاتهاش با مرداي ديگه و بعدا ديدن پيامکهائي مبني بر اينکه زنم حتي تورابطه نامشروعش، طبق نوشته هاشون بايه مرد غريبه ......


سلام دوباره
خسته نباشید عرض میکنم خدمتتون آقای ابراهیمی
و از خدماتی که به مردم به صورت رایگان وبرادر وار ارائه میدید ممنونم
بعد مشورت با شما و وکیلم دو باره شکایت کردم ، دادگاه چند نفرشون رو که در شکایت دوم شمارشونو نوشته بودم پیدا کرد و احضار کرد ولی کار دیگه ای انجام نداد و اونها هم انکار کردند و گفتند این حرفها به ما نمیچسبه و همچین چیزی نبوده ، انقدر دادگاه طولش داد که وکیل زنم با همه اونها برای یکی کردن حرفهاشون فرصت کافی داشتند ، و آخر سر وکیلشون یک ماده تبصره اورد و گفت اصلا موارد که رخ داده از نظر قانون ارزش نداره (منظور اس ام اس ، صحبت وایبری و با تلفن حرف زدنو مشاهده قرار گذاشتن و.....در اس ام اس ) و بعد از 7 ماه رای تجدید نظر شد ، رد تجدید نظر .و حکم قطعی و قرار منع تعقیب.
الان موندم واقعا عدالت و قانون یعنی این؟
من که سرمو انداختم پایین و داشتم کارمو میکردم و نون حلال در می اوردم آخرم باید این بشه ؟
کسایی که خونه و زندگی 10 ساله منو خراب کردند دارند راست راست میگردند و به ریش من میخندند .
.
میخواستم بپرسم چطور میتونم دوباره پیگیری قانونی انجام بدم برای مجازات همسرم و این افراد
ممنونم از محبتی که نسبت به من داشتید
پاسخ:عرض سلام و ادب. متاسفانه طبق قانون مجددا به اتهام جرم سابق نمیتوانید علیه آنها طرح دعوا نمایید مگر اینکه دلایل جدیدی بدست اورید که در حال حاضر وجود ندارد. رابطه نامشروع یک جرم دوطرفه می باشد.مشکل را از داخل حل کنید و چنانچه خانم شما به اصول اخلاقی و رابطه عاطفی با همسرش پایبند نیست دلیل این رفتار را بیابید. پیشنهاد میکنم با مشاور خانواده مشورت و با جمع بندی کلی تصمیم نهایی را بگیرید. موفق و موئد باشید


علی
ساعت12:13---3 مهر 1394
با عرض سلام و خسته نباشید
سوالی داشتم این بود که بنده بابت 300 سکه محکوم به پرداخت سه ماه یک عدد سکه شده ام حال بابت مقوم سه دانگ منزل مسکونی از من شکایت شده که میخواستم بدانم ایا این 50 میلیون تومان مقوم همراه سکه ها قسط بندی میشود یا اینکه جداگانه
چون من ماهی 300هزار تومان بابت سکه و صد و هفتاد هزار تومان بابت خرجی بچه دارم میپردازم اگر اقساط پول منزل اضافه شود دیگر از حقوق بنده چیزی باقی نمیماند.
پاسخ: سلام و عرض ادب سوال مفهوم نیست.ولی اگر منظوزتان این است که جهت موضوع دیگری محکوم به پرداخت اقساطی بدهی شده اید معمولا بدین نحو است که شروع اقساط بعدی بعد از تسویه بدهی فعلی شروع می شود. موفق و موید باشید


هاشم
ساعت15:23---24 شهريور 1394
با سلام واحترام
اين جانب در سال 91 آپارتماني پيش فروش خريدم مبايعه نامه با سازنده ساختمان منعقد نمودم در دفتر مهندسي وسال 91 (آخر سال) آپارتمان را تحويل گرفتم در مبايعه نامه پاركينگ وانباري ذكر شده بود در سال 92 هنگام تنظيم سند جهت اخذ وام مسكن خودم سازنده به بهانه اي مبايعه نامه را از من گرفت ومبايعه نامه جديدي در تاريخ 92/8/1 به اينجانب داد كه در آن ذكري از پاركينگ وانباري نشده بود وسند به نام اينجانب صادر شد در سند انباري آمده ولي اسمي از پاركينگ نيست .لازم به ذكر است ساختمان 5 طبقه و5 واحد است كه چهار طبقه پروانه با مالك گرفته اند طبقه پنجم را خلاف ساخته وجريمه را پرداخت نموده اند در صورت مجلس تفكيكي 5 واحد وچهار پاركينگ ذكر شده يعني اين جانب كه در طبقه دوم زندگي مي كنم داراي پاركينگ هستم در تقسيم نامه اي كه مالك وسازنده در محضر تنظيم نموده اند واحد دو مربوط به اينجانب را بدون پاركينگ در اداره ثبت اعلام نموده اند لذا در سند اينجانب پاركينگ نيامده وچهار پاركينگ را بين خودشان تقسيم نموده اند لازم به ذكر است با توجه به اينكه دو واحد مالك ويك واحد سازنده موجود مي باشد وفقط دو واحد فروخته شده واحد دو مربوط به من وواحد يك آيا مي توانم از سازنده ومالك شكايت كنم پاركينگ را به اينجانب بدهند يا فقط پول آنرا به من مي دهند ويا امكان موفقيت براي من وجود ندارد لطفا راهنمايي فرماييد چه كنم؟

پاسخ:سلام وعرض ادب.سوال شما از زوایای مختلف قابل بررسی است و در اینجا مجالی نیست.خلاصتا این که ،‌آخرین اراده متعاملین همان سند رسمی(تفکیکی) است که از اداره ثبت اسناد و املاک گرفته اید و اگر در آن پارکینگ درج نشده و هنوز مشکلی بین مالکین وجود ندارد می توانید اصلاح سند را بخواهید یعنی سند با درج پارکینگ صادر شود.ولی اگر مالکین ادعای شما را نمی پذیرند ، شما میتوانید از فروشنده خود شکایت نمایید و مابه التفاوت خود را دریافت نمایید. موفق موید باشید


مرتضی
ساعت18:02---18 شهريور 1394
سلام آقای ابراهیمی


چندی پیش متوجه رابطه نامشروع در حد قرارهای داخل خانه زنم با دو نفر غریبه شدم ، از طریق اس ام اس های داخل گوشی شون ، بعد از بگو مگو و دعوای خانوادگی کار به شکایت بازی کشید الان بعد از چند ماه ، دادگاه ،بعد برسی و پرینت گرفتن و بازپرسی های به عمل ۀورده شده برای هفته آینده قرار دادگاه گذاشته ، از دادگاه پرس جو کردم گفتند که موارد مشابه این که بوده ، طلاق زنه رو گرفتند و به فردی که با او عمل ناشایست انجام داده عقد کردند،میخواستم بدونم آیا در صورت اصبات واقعا این کارو میکنند ؟ و در صورت طلاق اجباری توسط دادگاه ، آیا باز من باید مهریه ایشون رو که در این چند ماهه به اجرا گذاشته و قسط بندی کرده باید تا آخر عمر بدم؟ یا همین چند سکه اول که از من گرفتند کافیه و بعد طلاق چیزی نمیگیرند.
پاسخ:سلام و عرض ادب. خیر چنین چیزی حقیقت ندارد.به هیچ عنوان الزامی به عقد خانم سما و شخص دیگر وجود ندارد مگر اینکه مس از اجرای صیغه طلاق و گذشت ایام عده ،خانم و آقا به میل خود با هم عقد نمایند.تنها حکمی که در دادگاه ممکن است صادر شود شلاق به دلیل رابطه نامشروع خواهد بود. در خصوص مهریه باید عرض کنم بله تحت هر شرایطی شما باید مهریه زوجه را مرداخت کنید. موفق و موید باشید


احمد رضا
ساعت20:33---17 شهريور 1394
سلام و وقت بخیر
همسرم شکایته گرفتن جهزیه کرده و آدرس خونه قبلی که بودم را داده با اینکه میدونسته اون خونه رو بعد از دعوامون به خاطر مشکلات مالی تخلیه کردم و کاغذی برای حضور من در دادگاه به دستم نر سیده و نمیدونم تو دادگاه چی گذشته ، با پرس و جو فهمیدم که کاغذ احضاریه به خونه قبلی رفته .
چند بار هم قبل شکایت و هم بعدشکایت به وکیلشون گفتم که هر وقت جهیزیه شون رو میخواند بیاند ببرند .الان نمیدونم چه کلکی میخواند سوار کنند ، یک نفر تو دادگاه بود گفت که دو نفر شاهد اوردن که شهادت داده،نمیدونم برای چی بوده ،
کلا آدمهای دروغگو و شری هستند .
الان وسایل خونه رو تو طبقه پایین خونه پدرم که الان برادرم در اونجا اسکان داره ریختم
،8 سال هم من خودم تو این خونه بازنم زندگی می کردیم .
میخواستم بدونم الان اگه اینها بخواند اذیت کنند چیکار میتونند بکنند و من باید چی کار کنم .
چند بار به وکیلشون گفتم لیست جهیزیه که دست اونهاست رو بده من جهیزیه رو جدا کنم وقتی که میاند جدا باشه تا معطلی نباشه ، نمیدند ، میترسم ترفندی به کار ببرند و حکم جلبی با همچین چیزی بگیرند و بیاند کل اساس من رو ببرند ،و علاوه بر اون خونه برادرم رو به هم بریزند و یا از وسایل اون ببرند یا برای اون مزاحمت ایجاد کنند.

زمان صحبت خواستگاری قرار شد ه بود تلویزیون و یخچال و دو تا فرش من تهیه کنم
الان یادم نیست اونها رو هم تولیست جهیزیه اون نوشتند یا ننوشتند ، در این مورد تکلبف چیست؟اگه بنویسند چیکار باید کنم؟ اگه ننویسند و انها ادعا کنند چی کار باید کنم؟
آیا هنگام آمدن برای جهیزیه حق ورود به خانه رو دارند یا ندارند ؟
آیا چند نفر شاهدی که هم از طرف ما و هم از طرف اونها پای سیاهه جهیزیه رو امضا کردند باید حضور داشته باشند یا خیر؟
اگه راهنمایی دیگه هم بود که به نطر تان به دردم میخوره لطفا بفرمایید
از بزرگواریتان و زحمتهایی که در این وبلاگ برای برطرف کردن مشکلات مردم میکشید ممنونم

اجرتان با امام رضا

متشکرم
پاسخ: سلام و عرض ادب. نگران نباشید،هر حکمی که صادر شود،غیابی بوده و حتی هنگام اجرا شما میتوانید واخواهی دهید.آنها با این کار برای خود مشکل درست کرده اند نه شما. طبق سیاه (هر چه در آن نوشته شده)شما ملزم به استرداد آن ها هستید.حق ورود به ملک غیر را ندارند.نهایت اینکه از اجرای احکام برای شما نامه خواهد آمد که جهیزیه خانم را مسترد کنید.شما طبق سیاهه که پیوست اجراییه خواهد بود اجناس را تحویل دهید.حبس و بازداشت در فرض سوال در حال حاضر منتفی است نگران نباشید. موفق و موید باشید


یونس
ساعت22:47---28 مرداد 1394
سلام
وقتتون بخیر آقای ابراهیمی
بنده قراره جهیزیه خانمم رو تحویل بدم سوالی که داشتم اینه ، بعضی از لوازم شون در طول 10 سال زندگی مشترکمون خراب شده ، که به جاش نوشو خریدیم و بعضی شون هم خراب شده که نخریدیم ، مثل آبمیوه گیری که خراب شد و نخریدیم و انداخته شد بیرون و یا اینکه تخت خواب که شکست و تعویضش کردیم و نوشو خریدیم ، وظیفه قانونی من هنگام تحویل لوازم چجوریه ؟ و نیز عرف کار چجوریه ؟ (آیا به جای اونها یک وسایل دیگه بدم بره مورد قبول هستش )ونیز اگه جنبه دیگه ای هم داره که من ندیدم و میتونند منواذیت کنند لطفا منو راهنمائی کنید
با تشکر
یونس

پاسخ:سلام و عرض ادب. جهیزیه همان است که در سیاه نوشته شده است که به صورت امانی در اختیار مرد میباشد.همان جهیزیه را باید تحویل دهید.در دادگاه یا قاضی اجرای احکام توضیح دهید از جهیزیه خانم مقداری مستهلک شده .اقلامی که جدید خریده اید را قانونا حق دریافت ندارند. موفق و موئد باشید


مهدی
ساعت23:46---21 مرداد 1394
سلام و خسته نباشید
بنده در سال 91 یک واحد آپارتمان پیش خرید کردم که با گذشت زمان متوجه شدم فروشنده به شخص دیگر هم آپارتمان را فروخته است. با توجه به اینکه فروشنده هفتاد نفر شاکی در آپارتمانهای دیگر دارد الان زندان است. بنده از لحاظ تاریخ خریدار دوم آپارتمان شناخته شدم که درخواست ارجاع به کارشناسی داشتم که کارشناس با توجه به شواهد، قولنامه بنده را تایید نموده و قولنامه معارض بنده را موخر بر من شناخته. درحال حاضر معارض بنده درخواست کارشناس سه نفره داشته که بازپرس پرونده قبول کرده ولی رسیدگی به جواب کارشناسی سه نفره را به دلیل کمبود وقت و اعتراض شکات دیگر پرونده، به تشکیل دادگاه بدل موکول کرده. حالا میخواستم بدانم که اگر پرونده به دادگاه ارجاع شود رای کارشناس اولیه که به نفع من است در اونجا لحاظ می شود(آیا امکان دارد که بازپرس نظریه کارشناس رو کنار بگذاره و اون رو به دادگاه نفرسته) یا باید درخواست کنم که به رای کارشناس اولیه استناد شود. لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر از زحمات بی دریخ شما
پاسخ:سلام و عرض ادب. این حق طرف شماست که درخواست ارجاع به هیت کارشناسی را مطرح کند.اگر این درخواست مطرح شده حتما باید جواب آن واصل شود در غیر اینصورت نظریه کارشناسی اول نیز قابل ترتیب اثر نیست.در اکثر مواقع هیت کارشناسی نیز نظر کارشناس بدوی را تایید میکنند. ضمنا نظر کارشناسی چه یک نفره و چه سه نفره وحی منزل نیست و ممکن است قاضی بر خلاف آن و با توجه به مستندات و علم خود رای بدهد.البته باید دلایل قانونی مخالفت خود را در رای صراحتا بیان کند. موفق و موید باشید


اسماعیل
ساعت23:01---20 مرداد 1394
سلام
درمورد سوال قبلی که مطرح کردم ،نکند طنم ادعا کند اون دو میلیون رو که به من داده میخواد پس بگیره ، اگه چنین ادعائی کرد و از حسابش پرینت گرفت و گفت ایناهاش ریختم به حسابش من چگونه عمل کنم .
پاسخ:سلام و عرض ادب. چنین ادعایی نیاز به اثبات دارد.اگر بی دلیل به شما داده مستحق دریافت خواهد بود ولی اگر بدهی داشته یا جهت منظور خاصی به حساب شما ریخته عملا قابل برگشت نیست.این شما هستین که در دفاع از ادعای ایشان چه دلیلی را بیان خواهید کرد. موفق موید باشید


اسماعیل
ساعت16:21---19 مرداد 1394
سلام :پدر زنم مبلغي به من بدهکار بود ،و وضعيت مالي درستي نداشت با کمک همديگه مبلغ 10ميليون وام به اسم پدر زنم گرفتيم و مبلغ 5 ميليون هم به اسم زنم ،قرار شد اقساط 5 ميليون رو پدر زنم بدند و اقساط 10 ميليون رو هم برادر من بدند تا با پولش من يک ماشين بخرم ، ماشين رو خريدم بعد از چندين ماه اختلافي بزرگ بين من و همسرم در گرفت (که بماند قضيه چي هست،که گناه با همسرم بود ،)و بين ما کار به دادگاه کشيد ، ، ومهريه شو به اجرا گذاشت و توقيف اموال گرفت ،و قبل شکايت مهريش من تونستم ماشين رو به اسم مادرم بکنم و پدرش از زير بدهي که به من داشت شونه خالي کرد ،چون من هيچ مدرکي از ايشون هنگام دادن نقد اين پول به ايشون نگرفتم،و من به برادرم گفتم که ديگه اقساط وام رو واريز نکنه ، در اين بين الان زنم از دست من و مادرم جدا گانه شکايت کرده مبني بر اينکه پدرم ومن وامر برداشتيم و داديم اين ماشين خريده و پول مارونميده و الان به اسم مادرش کرده ،الان من بايد چي کارکنم ؟ البته اين رو هم بگم که آن زمان اين 15 ميليون اول درحساب زنم بود که 12.5 ميليون رو به دستگاه پز مغازه برادرم کشيديم و ايشون هم فرداش اين مبلغ رو به حساب چکش واريز کرد و يک چک به من داد براي خريد ماشين و 2.5 ميليون تومانش رو هم دقيق يادم نيست مستقيم از کارت همسرم تو بنگاه ماشين به حساب صاحب ماشين ريختم ،يا اينکه کارت به کارت کردم به حسا خودم و از حساب خودم به حساب صاحب ماشين ريختم .
الان من چطوري تو دادگاه حرف بزنم که بتونم حقمو از اينا بگيرم ،، البته برادرم ميگه تو بگو من خبر ندارم از اين قضايا و انکار کن طوري که بيان سراغ من ومن بهشون ميگم که از مغازه من خريد کردند که کارت کشيدند ، از اين کار هم ميترسم ،نميدونم چطوري بگم اينو که دست از سر من و مادرم بردارند و با برادرم طرف حساب بشندو اونم بگه که از مغازه خريد کردند ،اگه اين کارو هم کردم با اون 2.5 ميليون که به حساب صاحب قبلي ماشين ريختم چي کار کنم اون که يا از کارت من بوده يا از کارت زنم ؟خواهشمندم در اين مسئله پيچيده منو راهنمائي کنيد /و اگه نتونستيد روي سوال رو نشان بديد همون جواب رو هم نشون بديد با اسم من من متوجه ميشم / از شما ممنونم
اسماعيل ،
پاسخ:سلام و عرض ادب قانون کسی رو مالک ماشین میدونه که ماشین به اسمش در فتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.آنها از شما طلب کارند و این موضوع به مادر شما و مالکیت ماشین ارتباطی ندارد. در خصوص وام نیز بانک به وام گیرندهٰ و ضامنین مراجعه خواهد کرد و از هرکدام که بتواند پول خود را وصول خواهد کرد و به این موضوع که پول کجا و چونه صرف شده است ورود پیدا نمی کند. در خصوص طلبتان از پدر زن با توجه به اینکه مدرکی ندارید تنها راه ممکن این است که در دادگاه تقاضا کنید که ایشان قسم بخورد یا اینکه دوتا شاهد ببرید. موفق و موید باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
: مرتبه
[ شنبه 3 خرداد 1395برچسب:سوال از وکیل,پرسش و پاسخ حقوقی, ] [ ] [ محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) ]
درباره وبلاگ

محسن ابراهیمی هستم،وکیل پایه یک دادگستری، رتبه 4 کانون وکلای استان خراسان سال 92.این وبلاگ با هدف پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز راه اندازی شده است لذا کلیه کسانی که سوالات، مشکلات و مباحث حقوقی دارند می توانند سوال خود را در این وبلاگ در قسمت نظرات درج ، تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود یا اینکه با ارسال ایمیل به نشانی mohsen.ebrahimi87@gmail.com سوالات خود را مطرح نمایند تا مشاوره حقوقی رایگان دریافت دارند.دقت فرمایید که سوالات خود را به طور دقیق و البته کوتاه مطرح کنید. پاسخ ها با توجه به سوالات داده می شود، لذا نقص در طرح سوال موجب نقص در پاسخ خواهد بود. پس در نوشتن سوال جدا دقت نمائید. برای مشاهده منابع مطالعاتی بنده برای ازمون وکالت به پروفایل مدیر مراجعه نمایید
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 664
بازدید کل : 125126
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 243
تعداد آنلاین : 1